
Koliko uštedi vlasnik stana kada sam vrši prodaju?
Za mnoge od nas, stan će biti jedina vredna imovina koju ćemo steći za radnog veka. Ipak, mnoge odluke, vlasnici stana, doneće na osnovu internet pretraga, ili iz „ukorenjenih mišljenja“ koja se šire u razgovorima, niko ne znajući ni ko ih je i kada osmislio, da li su lica i događaji koji se pominju stvarni, niti da li su zasnovani na činjenicama, ili su predmet fikcije.
Zašto bi verovali potpunim strancima da je nešto što je rečeno na internet forumima istina?
Jedna od „urbanih legendi“ je i da vlasnik stana štedi novac, kada sam vrši prodaju.
Nije baš tako, a evo i zašto.
Za prodaju stana potrebno je mnogo više od pravljenja par prigodnih fotografija i postavljanja oglasa O PRODAJI STANA online.
Sledeće činjenice pobijaju mišljenja o uštedi novca prodajom nekretnine u svom aranžmanu, a to su:
- Ko će voditi marketing nepokretnosti prema tačno određenoj ciljnoj grupi potencijalnih kupaca?
- Ko će odgovarati na pitanja kupaca u vezi imovinsko-pravnog statusa nepokretnosti?
- Ko će ukazivati na poreske pogodnosti prilikom kupovine stana?
- Ko će organizovati i učestvovati u pregovorima između prodavaca i kupaca nekretnine?
- Ko će olakšati sve birokratske procedure od uknjižbe stana, podnošenja poreskih prijava, odjava i prijava korisnika komunalnih usluga i sl.?
Agencije za posredovanje u prometu i zakupu nepokretnosti to rade celog dana i svakog dana u nedelji.
Jedna studija je pokazala da vlasnik koji sam prodaje svoju nekretninu, u proseku zaradi 15-20% manje, od prodaje preko agencije za nekretnine.
Proći kroz sve gore pomenute probleme da bi dobili manju iznos od prodaje stana, složićete se, i nema neku logiku.
Treba se uvek prisetiti izreke: Ako misliš da ti je skupo da angažuješ stručnjaka, sačekaj da vidiš koliko će da te košta nadrimajstor.